Vilkår og betingelser

GENERELT

De her angitte betingelser regulerer kundens kjøp av varer levert av nettbutikken www.magnor.no, som eies og drives av Home Brands AS – avdeling Magnor. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Magnors nettbutikk så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom.

Du må ha fylt 18 år for å kunne handle i Magnor Nettbutikk. (Kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredje part og oppbevares i henhold til norsk lov).

FORETAKSINFORMASJON

Home Brands AS, Organisasjonsnummer 918 319 050

Industrivegen 1, 4344 Bryne – Norway

Telefon: +47 62 83 35 00 E-post: nettbutikk@magnor.no

NACE-bransje: 46.499 Engroshandel med husholdningsvarer og varer til personlig bruk

PRODUKTINFORMASJON OG PRIS

Det opplyses om produktets egenskaper via hver enkelt produktside på nettsiden www.magnor.no. For informasjon om hvordan produktene skal ivaretas henviser vi til siden om produktbehandling.

Vi gjør oppmerksom på at våre produkter er håndlaget og derfor vil ikke et glass/produkt være like et annet. Det kan være forskjeller både i vekt, mål og tykkelse/farge. En mindre grad av små bobler er også vanlig forekomst.

Vær alltid forsiktig! Som kjent kan glass, vann og solstråler i en bestemt kombinasjon/vinkling, fungere som forstørrelsesglass og lage brennmerker. Det er viktig at man alltid tenker på dette når man plasserer vaser/glass eller andre gjenstander av blankt glass i solen slik at man unngår faren.

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift ved leveranser i Norge. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader ved kjøp i Norge.

Ved forsendelser til land utenfor Norge er prisene eksklusive merverdiavgift. Normalt må det betales lokal merverdiavgift, toll og/eller avgifter når du mottar forsendelsen utenfor Norge. Størrelsen på dette avhenger av landet varene sendes fra og er utenfor Magnor Glassverk AS ansvar.

Forbehold

Lover som hensyn tar forbrukerkjøp er blant annet kjøpsloven, angrerettloven og markedsføringsloven. Se www.lovdata.no for lovtekster. Magnor forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Magnor forbeholder seg retten til å slette/forkaste enhver ordre. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Ekspedering av ordre

Etter at kunden har bestilt og fullført betalingen i vår nettbutikk begynner vi å behandle ordren. Ordre som er mottatt i helgen eller etter kl 12:00 på fredag blir behandlet førstkommende mandag.

Leveranse

Vanligvis vil varene sendes fra oss senest innen tre virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare vil dette opplyses om på produktet på nettsiden ved bestillingstidspunktet. Noen varer er angitt som bestillingsvarer. Disse produseres først når bestilling blir registrert. Disse varene kan ha lenger leveringstid en angitt ovenfor avhengig av produksjonskapasitet. Varen kan forhåndsbestilles og vil restes frem til den er ferdig produsert eller er tilbake på lager og klar for sending.

Frakt

Vi sender varene godt pakket med Bring til nærmeste utleveringssted. Kostnader forbundet med frakt er 160 kr for forsendelser under fraktfri grense på 1000kr.

Betaling

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden. Når det handles hos Magnor Glassverk blir betalingen behandlet av Nets Easy, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard eller via PayPal. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Alle informasjon håndteres konfidensielt. Det benyttes kun sikre sider (SSL) for optimal sikkerhet.

Personopplysninger

Home Brands AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne Register.

Kortinformasjon

Når du handler hos Home Brands AS blir betalingen behandlet av Nets Easy, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

RUTINER FOR RETUR AV VARER

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene kan du når som helst kansellere din bestilling så lenge varene ikke er sendt fra oss (gjelder ikke varer som er målbestilt/spesialutviklet/dekorert for kunde og som dermed ikke inngår i vårt vanlige sortiment hvis produksjonen av disse er påbegynt). Send e-post til nettbutikk@magnor.no eller ring oss på telefon 62 83 35 00.

Reklamasjon

Når du mottar varene signerer du for mottak og sjekker leveransens innhold. Skulle vi levere feil antall eller feil vare ønsker vi beskjed skriftlig så snart som mulig og senest 14 dager etter mottak slik at vi får rettet feilen.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Magnor Glassverk skriftlig melding til nettbutikk@magnor.no om at du vil påberope deg mangelen. Helst med bilde av skade/mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre.

Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover.

Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den, du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto.

Melding om bruk av angreretten må meldes Magnor innen fristen, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres. Bruk derfor helst e-post som sendes til nettbutikk@magnor.no.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Magnor Glassverks informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av Forbrukerkjøpsloven.

Garanti

Garanti gitt av produsent gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet (jf. bl.a. Kjøpsloven, Angrefristloven, Markedsføringsloven). Faktura/kvittering skal fremvises ved garantikrav.

Transportskader

Vi står for alle skader som kan oppstå ved transport til kunde. Skulle du ved mottagelsen oppdage at forsendelsen er transportskadet, skal du umiddelbart gi beskjed om dette til posthuset. Om disse ikke påtar seg skadeansvaret, skal du kontakte oss. Ved retur fra kunde til oss, står kunden for skader, som kan oppstå under transporten.

Personvern og informasjonskapsler Levert av: CoreTrek AS